Financiarul

ZF - Dupa Afaceri

marți, ianuarie 06, 2009

Antoni Kuhnen



Antoni Kuhnen a luat contact cu industria horeca in 1963, la varsta de 17 ani, iar parcursul sau profesional l-a purtat prin mai bine de 15 tari, ocupand postul de director general in mai multe hoteluri de top. Perioada petrecuta in Romania, din 1997 pana azi, este, pentru managerul olandez al hotelului Monte Nelly din Bucuresti, una din cele mai frumoase experiente profesionale din cariera sa.

Care a fost evolutia dumneavoastra in horeca, pe scurt?
La terminarea liceului am decis sa urmez cursurile unei scoli hoteliere, la varsta de 18 ani. Parintii s-au opus initial, considerand ca ar fi trebuit sa merg la universitate, sa studiez economia sau dreptul, insa am ales scoala hoteliera, unde erau disponibile doar 60 de locuri, desi erau 400 de candidati. Am avut norocul sa ma numar printre cei acceptati. La terminarea scolii am ales sa merg in strainatate, pentru a invata mai multe limbi straine si a ma perfectiona. Astfel, am lucrat in 15 tari, printre care Marea Britanie, Franta, Germania, Orientul Mijlociu, Africa de Nord si de Est. Mai amintesc faptul ca, timp de 20 de ani, am fost director general al diferitelor hoteluri din grupul Accor. Am inceput de la primul nivel, ca si chelner, apoi ca ajutor de bucatar, in ciuda faptului ca eram in posesia unei diplome de management, urmand ca, la varsta de 27 de ani sa devin manager F&B, iar la 40 am obtinut primul meu post de director general al unui hotel, lucru pe care l-am facut de atunci pana in prezent.

Cum ati ajuns in Romania?
Am fost trimis din functia de manager general al hotelului Sofitel din Moscova, pe aceeasi functie la Sofitel Bucuresti, la finele mandatului meu in Rusia. In momentul in care colaborarea mea cu lantul Accor s-a incheiat, am decis sa preiau conducerea hotelului Howard Johnson, dupa care mi-am infiintat propria companie de consultanta hoteliera, Avco Consult SRL, prin care imi ofer experienta si cunostintele catre alte persoane din domeniul hotelier. In prezent lucrez concomitent la cinci proiecte.

Care considerati ca este cea mai interesanta parte a activitatii dumneavoastra?
Calatoriile, a cunoaste alti oameni, alte civilizatii si culturi, a ma implica in relatiile interumane. Inainte de Romania am lucrat in Moscova, in perioada imediat urmatoare caderii comunismului. De asemenea, in 1997 cand am venit aici, situatia din Romania era diferita de cea din prezent. A face parte din mediul acesta reprezinta o experienta valoroasa pentru mine, pentru ca imi permite sa contribui la imbunatatirea situatiei pe piata hoteliera. Daca va aduceti aminte, in 1997 existau doar doua hoteluri importante, branduri straine: Sofitel si Intercontinental, acesta din urma fiind, in acea perioada, o franciza, nefunctionand printr-un contract de management. In prezent exista multe hoteluri straine, cu contracte de management, ceea ce a schimbat structura segmentului de conducere a sistemului hotelier in Romania, astfel ca putem intalni si manageri romani care fac o treaba foarte buna.

Care a fost, pana in prezent, cea mai neplacuta latura a industriei hoteliere romanesti?
Trainingul personalului. La vremea sosirii mele in Romania, Sofitel a decis crearea propriului program de training, lucru pe care l-au implementat si alte hoteluri mari, care au intrat pe piata ulterior. Fiecare are propriul institut intern de training, pentru ca doresc sa isi formeze oamenii conform strategiei dupa care se ghideaza. Din acelasi motiv, am preferat angajarea tinerilor, neformati inca, deoarece sunt mai usor de pregatit si isi insusesc mai repede valorile interne ale corporatiei. Pentru mine a fost mereu o placere sa lucrez cu tinerii romani din industrie, sa ii pregatesc, iar multi dintre ei sunt acum in afara tarii, bucurandu-se de succese profesionale.

In care tara v-a placut sa lucrati cel mai mult?
Romania este una dintre preferatele mele, pentru ca, asa cum am spus, imi place sa lucrez in medii dificile, insa probabil pe locul intai as plasa Kenya, unde am avut o experienta foarte placuta si, in acelasi timp, cu multe provocari din punct de vedere profesional.

Cum considerati ca trebuie sa fie un lider?
Ceea ce spun acum nu se refera doar la industria hoteliera, ci este valabil pentru orice domeniu. In primul rand a fi lider este ceva cu care te nasti, nu ceva ce inveti. Ai nevoie de viziune si nu poti conduce o echipa daca nu esti dedicat meseriei pe care o practici, nu ai pasiunea pentru asta. In acest sens, am infiintat si in Romania clubul Skal, care este o organizatie mondiala dedicata industriei turistice, ai carui membri sunt, in principal, manageri si persoane cu influenta pe acest segment. In viitorul apropiat vom extinde clubul la nivelul intregii tari. Cum v-ati caracteriza in trei cuvinte? Mereu am considerat ca sunt hotarat, motivat si vizionar.

Sursa: HRB Expert

Un articol de DAN OREHOV

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Restaurante & Hoteluri. Copyright 2008 All Rights Reserved Revolution Two Church theme by Brian Gardner Converted into Blogger Template by Bloganol dot com